Półkolonie letnie Mały Konstruktor

Mały Konstruktor - to zajęcia, na których dzieci konstruują prawdziwie poruszające się roboty oraz mechanizmy – dostosowane poziomem złożoności do wieku uczestników. A to wszystko w formule zabawy i przygody z licznymi zadaniami do wykonania indywidualnie i grupowo. W porównaniu za warsztatami robotyki, które prowadzimy w szkołach podstawowych w trakcie roku szkolnego na terenie Wrocławia (zobacz więcej na stronie: roboty dla dzieci) – program półkolonii zakłada w większej mierze zabawę i twórcze eksperymentowanie dzieci. Na półkoloniach budujemy nowe roboty, mamy więcej czasu na konstruowanie robotów bardziej złożonych, modyfikacje funkcjonalności i samej konstrukcji i wreszcie więcej czasu na zabawę robotami. Uczestnicy rozwijają się intelektualnie, ale towarzyszy temu zabawa, poznawanie kolegów i koleżanek oraz duża porcja zajęć sportowych.


Dzieci poza zajęciami edukacyjnymi potrzebują także elementów ruchowych i integracji z rówieśnikami – dlatego codziennie przez 3-4 godziny dzieci uczestniczą w zorganizowanych zajęciach sportowych na sali gimnastycznej oraz grach na dworze, jeśli tylko pozwoli na to pogoda. To wszystko sprawia, że po zajęciach dzieci często nie chcą wracać do domu…

Mały Konstruktor – program wakacje 2015

Program Małego Konstruktora na Lato 2015 to całkowicie nowe, interesujące i zróżnicowane modele prawdziwych, poruszających się robotów z wykorzystaniem najnowszych zestawów edukacyjnych Lego Mindstorms EV 3.0 w grupie dzieci starszych oraz zestawów Lego Education WeDo dla młodszych uczestników półkolonii. Mały Konstruktor to przede wszystkim gwarancja wspaniałej zabawy – ale nie tylko, to także nauka programowania, rozwój wyobraźni, intuicji technicznej oraz umiejętności współpracy z rówieśnikami.


Każdy dzień ma swój temat przewodni, wokół którego skupione są prace i zadania wykonywane przez dzieci. W grupie młodszej (5-7 lat) pierwszy dzień rozpoczniemy od „Abecadła konstruktora”, poznając zestawy klocków WeDo i najważniejsze bloczki programowania. Następnie zbudujemy maszynkę SpinArt, na której za pomocą pisaków wyczarujemy piękne kolorowe, papierowe tarcze. Drugi dzień to spotkanie z „Mechanizmami matki Natury” – konstruować będziemy żółwia z chowającą się szyją pod twardą skorupą oraz pelikana na ruchomej platformie startowej. W trzecim dniu przeniesiemy się do nowoczesnego „Osiedla Lego Village”, budując ekologiczne domki, place zabaw i ogrody z urządzeniami WeDo. W kolejnym dniu pod nazwą „Wynalazki, innowacje” skonstruujemy podniebną katapultę oraz zaprojektujemy własne roboty, inspirując się historią wybranych wynalazków. Ostatni dzień to „Niebezpieczne zasadzki” – zbudujemy muchołówkę błyskawicznie chwytającą obiekty w jej zasięgu lub skorpiona z długim elastycznym odwłokiem oraz parą skrzypiec (w zależności od preferencji dzieci).


Program dla grupy starszej A (8-10 lat) rozpoczniemy od „Rozgrzewki konstruktora”, czyli poznania klocków i środowiska programistycznego Lego Mindstorms EV 3.0 – budując trzykołowe, zwrotne samochodziki i jeżdżąc nimi na specjalnie przygotowanych matach treningowych. Drugiego dnia konstruować będziemy „Pojazdy sztucznej inteligencji”: robota wykrywającego przeszkody na swojej drodze (z czujnikiem ultradźwiękowym) i gąsienicowy wehikuł potrafiący się poruszać po powierzchniach o bardzo dużym nachyleniu (z żyroskopem). W kolejnym dniu zbudujemy „Niecodzienne mechanizmy” – zdalnie sterowaną obrotową wyrzutnię i grającą śliczne melodie pozytywkę. Czwarty dzień to zabawa „Na arenie robotów” z konstrukcjami robotów walczących według własnego pomysłu. W ostatnim dniu pod nazwą „Wynalazki, innowacje” powstanie interesujący czołg mostowy, czyli pojazd umożliwiający pokonywanie głębokich przepaści poprzez uruchamianie mechanizmu mostu lub sorter kolorów z taśmą segregującą klocki do odpowiednich pudełek (w zależności od preferencji uczestnika).


Program dla grupy starszej B (8-10 lat) zaczynamy podobnie od „Rozgrzewki konstruktora”, czyli poznania klocków i środowiska programistycznego Lego Mindstorms EV 3.0 – budując roboty startowe typu Tracker i jeżdżąc nimi po specjalnie przygotowanych matach treningowych. Drugiego dnia konstruować będziemy „Niecodzienne mechanizmy” – zaszyfrowaną grę w kulki lub motocykl z czujnikiem dotyku poruszający się na wale korbowym. W kolejnym dniu zbudujemy „Pojazdy sztucznej inteligencji”: wyścigówkę z mechanizmem skrętnym sterowaną przyciskami na kostce EV 3.0 i pilotem lub śmigłowiec z pomiarem wysokości i czujnikiem na podczerwień (w zależności od preferencji uczestników). W czwartym dniu pod nazwą „Wynalazki, innowacje” powstanie turbina wiatrowa z licznikiem ilości obrotów oraz podnośnik krzyżowy potrafiący podnieść niewiarygodne ciężary. Ostatni dzień – „Na arenie robotów” to zabawa z konstrukcjami robotów walczących typu mini-sumo według własnego pomysłu. Nauczymy się jak programować takie roboty, tak aby wygrały walki na matach.


Program na Lato 2015 został tak opracowywany, aby uniknąć budowania tych samych modeli robotów, które były konstruowane w poprzednich sezonach na półkoloniach, czy też w trakcie roku szkolnego na prowadzonych przez nas warsztatach robotyki. W przypadku grupy Konstruktor Junior (dwa programy: A i B), jeśli chcieliby Państwo mieć wpływ na program – prosimy o kontakt z biurem.

Co daje Mały Konstruktor

Zajęcia w turnusie Mały Konstruktor to m.in.:

  • Zachęta do nauki przedmiotów ścisłych. Sprawiamy, że matematyka, informatyka i programowanie nie budzą u dzieci niechęci i obaw. Wykorzystywane przez nas klocki to zabawa, w czasie której dzieci nawet nie zauważają jak uczą się elementów nauk ścisłych. Potrafimy zarazić naszą pasją Państwa dzieci, wzbudzając w nich zainteresowanie, a niekiedy zamiłowanie do przedmiotów ścisłych. Nauka matematyki, fizyki nie musi być udręką i abstrakcją, jeśli dziecko widzi ich praktyczne zastosowania.
  • Uwielbiane przez dzieci zestawy edukacyjne. Na zajęciach dzieci posługują się w dużej mierze klockami Lego. Poziom złożoności dostosowany jest do poszczególnych grup oraz do doświadczenia uczestników. Nasze zestawy zawierają czujniki światła, dźwięku, dotyku, ultradźwięku. Elementy te sprawiają, że nasze roboty mogą mówić, widzieć, dotykać i się poruszać. Poza klockami Lego pracujemy na sprawdzonych zestawach edukacyjnych, które pozwalają na naukę mechaniki i elektryki, niezbędnych w bardziej złożonych konstrukcjach i wyzwaniach.
  • Przygoda i zabawa. Poza zajęciami edukacyjnymi oferujemy dużą porcję ruchu i świeżego powietrza. Dzieci w każdym wieku potrzebują aktywności fizycznej i beztroskiej zabawy z kolegami i koleżankami. Nie zapominamy o tym, dlatego codziennie 3-4 godziny dzieci uczestniczą w zabawach sportowych, także na świeżym powietrzu, jeśli pozwala na to pogoda.
  • Szkoła kreatywności i twórczego myślenia. To dla dzieci czas wysiłku umysłowego i ćwiczenia twórczego myślenia w formie zabawy. W trakcie zajęć korzystamy nie tylko z gotowych zestawów klocków, ale także z własnych konstrukcji. Co więcej zachęcamy dzieci, aby proponowały własne rozwiązania zadań i zagadek konstruktorskich. Dzięki temu dzieci budują swój potencjał intelektualny, który procentuje w szkole.
  • Nauka współpracy w grupie. W trakcie zajęć dzieci budują konstrukcje we współpracy z rówieśnikami. Uczymy dzieci jak organizować pracę w grupie, aby każdy z uczestników miał w niej aktywny udział. Zachęcamy dzieci do osiągania kompromisów, gdy w grupie jest zbyt wiele rozbieżnych pomysłów. Dzieci uczą się jak przedstawiać i argumentować swoje racje, jednocześnie wysłuchując zdania innych.
  • Nauka programowania od najmłodszych lat. W trakcie naszych zajęć dzieci obywają się z programowaniem. Przekonują się, że informatyka to dużo więcej niż gry czy surfowanie w Internecie. Przy pomocy nauczyciela dzieci programują podstawowe ruchy robota wykorzystując graficzny język programowania – rozwijając także umiejętności logicznego myślenia.
  • Rozwój wyobraźni przestrzennej. Budowanie zróżnicowanych konstrukcji z zakresu robotyki i mechaniki pozwala na rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Jest ona niezwykle istotna w rozwoju młodych naukowców, dlatego dbamy o jej rozwój poprzez szereg ćwiczeń i zadań.
  • Kształtowanie intuicji technicznej. Na zajęciach dzieci kształtują fundamenty intuicji technicznej, która jest podstawą odkryć i wynalazków. Proces formowania intuicji dokonuje się przez aktywne uczestnictwo dzieci w zajęciach. Uczestnicy półkolonii budują roboty zdolne się poruszać, wyważając odpowiednio środek ciężkości. Konstruują mechanizmy, które mają zadziałać po podłączeniu energii, zderzeniu się z innym obiektem, upadku, itd.
  • Przygotowanie do konkursów. Kontynuujemy pracę z wybranymi uczestnikami z grupy Junior biorąc udział w zawodach o tematyce konstruktorskiej i edukacyjnej. Wybieramy tylko te turnieje, w których dzieci uczestniczą zespołowo, rozgrywki prowadzone są w formie zabawy (eliminując stresującą rywalizację).



A przede wszystkim Mały Konstruktor to niezapomniane wakacje. Wybierając półkolonie we Wrocławiu gwarantują Państwo swoim dzieciom niezapomniane przeżycia. Starannie opracowany program pozwala dziecku na wszechstronny rozwój i naukę adaptacji w nowych warunkach. A Państwo mają gwarancję pozostawienia dziecka pod opieką wykwalifikowanej kadry.

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.