Wakacje 2022 Mały Odkrywca

Podczas pięciu niezwykłych dni Małego Odkrywcy dzieci aktywnie uczestniczą w odkrywaniu otaczającego ich świata. Podstawowym założeniem tej grupy jest prowadzenie doświadczeń i eksperymentów samodzielnie przez dzieci. Nauczyciel wprowadza dzieci w tematykę zagadnienia i instruuje jak wykonać dane doświadczenie – ale to dzieci są odpowiedzialne za jego wykonanie. Tylko pojedyncze doświadczenia – jeśli wymagają one nadzwyczajnej precyzji i dokładności – wykonuje nauczyciel. Zdecydowaną większość doświadczeń dzieci przeprowadzają jednak indywidualnie, a pozostałą część w dwuosobowych zespołach (tam gdzie potrzebna jest pomoc drugiej osoby). W ten sposób dzieci uczą się pomagania sobie nawzajem i pracy w grupie.

 

Jednocześnie dbamy o to, aby eksperymenty nie były przeprowadzane bezmyślnie – starając się zawsze dzieciom wytłumaczyć zjawiska, które wystąpiły w eksperymentach na poziomie ich szkolnej wiedzy. To dlatego na turnusie Małego Odkrywcy dzieci w specjalnym dzienniku obserwacji mogą notować wyniki doświadczeń, a także rozwiązywać proste zadania związane z poszczególnymi dniami tygodnia. Za poprawnie rozwiązania poszczególnych zadań, dzieci otrzymują wskazówki pozwalające na odkrycie największej zagadki półkolonii, będącej pilnie strzeżoną tajemnicą nauki.

Mały Odkrywca – program Lato 2022

Program Małego Odkrywcy w sezonie Lato 2022 to całkowicie nowe (w porównaniu z zeszłymi sezonami), zadziwiające eksperymenty i doświadczenia opracowane i sprawdzone przez naszą kadrę pod kątem atrakcyjności, bezpieczeństwa i walorów edukacyjnych. To zajęcia z pogranicza chemii, biologii, geografii i fizyki, z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Mały Odkrywca gwarantuje w najbliższe wakacje mnóstwo zabawy, nauki, śmiechu i satysfakcji w odkrywaniu otaczającego świata. Ze względu na fakt, że część eksperymentów jest jeszcze na etapie ich testowania, w ostatecznym programie Małego Odkrywcy mogą pojawić się nieznaczne zmiany w stosunku do zaprezentowanego niżej opisu programu.
 

 

Każdy dzień na turnusie Odkrywcy ma swój temat przewodni, wokół którego skupione są prace i zadania realizowane przez dzieci.

 

I tak, w grupie młodszej Junior (6-8 lat) zaczniemy od „Chemicznego abecadła”, bawiąc się tęczowymi płynami, magicznym atramentem, przygotowując żelową kąpiel dla Shreka i hodując piękne diamentowe kryształy. W tym dniu wykonamy także rysunki barwione solą oraz przekonamy się, czy można ulepić bałwana latem. Kolejny dzień pod hasłem „Jak to jest zrobione?”, dostarczy nam nowych wrażeń przy produkcji magicznej kredy, świec żelowych i deszczowego kija wydającego tajemnicze dźwięki. W międzyczasie główkować będziemy nad wprawianiem w ruch specjalnych zestawów kół zębatych. W dniu trzecim przeniesiemy się do świata „Glutowych mikstur”, przyrządzając m.in. wielobarwny kisiel, dziwactwo sensoryczne, kolorową pluchę, styropianowy slime oraz kauczukową piłeczkę. Czwartego dnia odkryjemy „Tajemnice ziemi”, prowadząc obserwacje gleby w terenie, testując niezatapialny wodny piasek, poszukując śladów dinozaurów oraz robiąc gipsowe odlewy skamieniałości i detektywistyczne odciski swoich kciuków. W ostatnim dniu przeniesiemy się do telewizyjnego show „Chemik gotuje”, przygotowując zdrowe żelki, pożywne słoiczki obfitości, molekularne spaghetti, tańczące rodzynki czy pękające jadalne kuleczki. Na koniec uczestniczyć będziemy w pokazie właściwości ciekłego azotu w kuchni, przekonując się jak smakują roślinne chipsy, czekoladowe mrówki, czy też rzemieślnicze lody Oreo.

 

Program dla grupy starszej Student (9-12 lat) rozpoczniemy od „Elementarza alchemika”, przeprowadzając rozgrzewkę pipetą na palecie barw i magiczne reakcje tajemnych mikstur, wyrabiając pyrkającą masę oraz budując mechanizmy filtrujące i oczyszczające wodę. Na podwieczorek zaś przyrządzimy smaczne, cząsteczkowe konstrukcje. Drugiego dnia udamy się do „Laboratorium kryminalistycznego”, w którym spreparujemy sztuczną krew i hydrofobowy piasek, zrobimy chromatografię atramentu, weźmiemy udział w grze terenowej Sherlocka Holmesa i spróbujemy cofnąć czas. W tym dniu zajmować się będziemy także obserwacjami pod mikroskopami biologicznymi, samodzielnie preparując próbki badawcze. Kolejny dzień pod nazwą „Kuchnia molekularna” dostarczy nam niezwykłych wrażeń za sprawą pokazowych eksperymentów z ciekłym azotem oraz podczas przygotowania i degustowania przepysznych rzemieślniczych lodów Oreo, jadalnego żelu, kolorowego kawioru, ciągnących glutków, popcornu z maszyny, czy kosmicznej galaretki. W dniu czwartym o nazwie „Domowa fabryka” bawić się będziemy bolidami z napędem odrzutowym, zaprojektujemy i wykonamy kalejdoskop z przeźroczystych szkiełek oraz wyprodukujemy własny, kremowy eliksir młodości. Ostatni dzień to „Kaprysy natury”, gdzie poznamy właściwości ogrodniczego hydrożelu, zbudujemy obwody elektroniczne z silnikami, wiatrakami i lampkami, a na zakończenie powstanie piłeczka antystresowa i pachnący odświeżacz.

 

Program na Lato 2022 został tak przygotowany, aby zaprezentować zestaw całkowicie nowych eksperymentów dla uczestników naszych półkolonii z poprzednich lat. Układając program Małego Odkrywcy zwracamy przede wszystkim uwagę, żeby doświadczenia były bezpieczne i dostosowane do wieku dzieci, a jednocześnie dawały uczestnikom dużo twórczej zabawy. Ze względu na fakt, że część eksperymentów jest jeszcze na etapie ich testowania, w ostatecznym programie Małego Odkrywcy mogą pojawić się nieznaczne zmiany w stosunku do zaprezentowanego wyżej opisu programu.

Co daje Mały Odkrywca:

Zajęcia w turnusie Mały Odkrywca to m.in.:

  • Rozwijanie zainteresowań i chęci poznawczej dzieci. Przedstawiamy naukę w formie twórczej zabawy, zachęcając dzieci do dociekliwości, zadawania pytań, szukania własnych rozwiązań postawionych przed nimi problemów. Potrafimy zarazić naszymi zainteresowaniami Państwa dzieci, wzbudzając w nich chęć do nauki i eksperymentowania, co przekłada się na lepsze wyniki w szkole.
  • Sztuka prowadzenia obserwacji. Każde dziecko otrzymuje dziennik, w którym notuje wyniki wybranych obserwacji każdego dnia. Rodzice w domu mogą rozmawiać z dziećmi o tych wynikach, pracując nad słownictwem i łatwością wypowiedzi dzieci. Konkretne zadania obserwacji dostosowane są do wieku dzieci i do ich zainteresowań.
  • Nauka współpracy w grupie. W trakcie zajęć dzieci wykonują zadania we współpracy z rówieśnikami. Uczymy dzieci jak organizować pracę w grupie, aby każdy z uczestników miał w niej aktywny udział. Zachęcamy dzieci do osiągania kompromisów, gdy w grupie jest zbyt wiele rozbieżnych pomysłów. Dzieci uczą się jak przedstawiać i argumentować swoje racje, jednocześnie wysłuchując zdania innych.
  • Zabawa i przygoda. Głównym zadaniem półkolonii jest odkrywanie przez dzieci pilnie strzeżonej tajemnicy. Każdego dnia, krok po kroku dzieci zbliżają się do jej rozwiązania, ucząc się systematyczności i wytrwałości w dążeniu do osiągania celów.
  • Odpowiadanie na pytania jak i dlaczego? Dzieci poznają jak zbudowane są różne przedmioty dnia codziennego. Czy wiesz jak produkuje się mydło? A jak robi się lody? Zachęcamy dzieci do eksperymentowania i samodzielnego sprawdzania czy to co mówimy jest prawdą.
  • Odkrywanie tajemnic przyrody. Dzieci szukają śladów zwierząt, obserwują zjawiska atmosferyczne i powtarzają je na zajęciach z instruktorem. Doświadczają jak powstaje mini tęcza, deszcz czy chmury. Uczą się szacunku do przyrody, odkrywając jej prawa i tajemnice. Zachęcamy dzieci do ciągłego zadawania pytań. Nie dajemy gotowych odpowiedzi czy recept, lecz zachęcamy dzieci do myślenia i samodzielnego odkrywania świata.
  • Poznawanie mikroświata. Dzieci przy pomocy lupy, mikroskopu (w zależności od programu danej grupy) obserwują świat w skali mikro. Poznają budowę liścia, monitora LCD, strukturę skóry, włosa. Zaczynają dostrzegać zwierzęta w trawie, ich życie i zwyczaje.
  • Wykonywanie zadziwiających eksperymentów. Dzieci wykonują pod bacznym okiem nauczyciela, proste lecz zadziwiające eksperymenty chemiczne i fizyczne. Wykorzystywane są przy tym przede wszystkim narzędzia i sprzęty, które można znaleźć w większości domów. Na zajęciach dzieci poznają tajemnicę barwników i ich mieszania, przyrządzają niewidzialny atrament i hodują kryształy.
  • Poznawanie tajemnic kuchni przyszłości. Dzieci same sporządzą pyszne potrawy kuchni molekularnej: kawior z soku owocowego czy zdrowe żelki przygotowane na bazie owoców. Przygotują roztwór na kryształowe lizaki, obserwując krystalizację cukru. Największą satysfakcję będą miały, gdy w ich rękach powstaną smaczne przysmaki, które z chęcią zabiorą do domu.
  • Odkrywanie Ziemi i jej budowy. Dzieci dowiedzą się jak powstają skamieniałości robiąc samodzielne ich odlewy w gipsie, zobaczą jaki wpływ na rośliny ma pH gleby (i co to w ogóle jest). Bawić się będą magicznym piaskiem, który nie tonie, poznając dlaczego tak się dzieje.

A przede wszystkim Mały Odkrywca to niezapomniane wakacje. Wybierając półkolonie we Wrocławiu gwarantują Państwo swoim dzieciom niezapomniane przeżycia. Starannie opracowany program pozwala dziecku na wszechstronny rozwój i naukę adaptacji w nowych warunkach. A Państwo mają pewność pozostawienia dziecka pod opieką wykwalifikowanej kadry.

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Zamknij