Wakacje 2020 Mały Odkrywca

Podczas pięciu niezwykłych dni Małego Odkrywcy dzieci aktywnie uczestniczą w odkrywaniu otaczającego ich świata. Podstawowym założeniem tej grupy jest prowadzenie doświadczeń i eksperymentów samodzielnie przez dzieci. Nauczyciel wprowadza dzieci w tematykę zagadnienia i instruuje jak wykonać dane doświadczenie – ale to dzieci są odpowiedzialne za jego wykonanie. Jednocześnie dbamy o to, aby eksperymenty nie były przeprowadzane bezmyślnie – starając się zawsze dzieciom wytłumaczyć zjawiska, które wystąpiły w eksperymentach na poziomie ich szkolnej wiedzy.

Każdy dzień to temat przewodni, wokół którego skupione są doświadczenia i zadania cząstkowe rozwiązywane przez dzieci. Za poprawnie rozwiązania poszczególnych zadań, dzieci otrzymują wskazówki pozwalające na odkrycie największej zagadki półkolonii, będącej pilnie strzeżoną tajemnicą nauki. Tylko pojedyncze doświadczenia – jeśli wymagają one nadzwyczajnej precyzji i dokładności – wykonuje nauczyciel. Zdecydowaną większość doświadczeń dzieci przeprowadzają jednak indywidualnie, a pozostałą część w dwuosobowych zespołach (tam gdzie potrzebna jest pomoc drugiej osoby). W ten sposób dzieci uczą się pomagania sobie nawzajem i pracy w grupie.

Mały Odkrywca – program Lato 2020

Program Małego Odkrywcy w sezonie Lato 2020 to całkowicie nowe (w porównaniu z zeszłymi sezonami), zadziwiające eksperymenty i doświadczenia opracowane i sprawdzone przez naszą kadrę pod kątem atrakcyjności, bezpieczeństwa i walorów edukacyjnych. To zajęcia z pogranicza chemii, biologii, geografii i fizyki, z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Mały Odkrywca gwarantuje w najbliższe wakacje mnóstwo zabawy, nauki, śmiechu i satysfakcji w odkrywaniu otaczającego świata. Ze względu na fakt, że część eksperymentów jest jeszcze na etapie ich testowania, w ostatecznym programie Małego Odkrywcy mogą pojawić się nieznaczne zmiany w stosunku do zaprezentowanego niżej opisu programu.

 

Każdy dzień w Małym Odkrywcy ma swój temat przewodni, wokół którego skupione są doświadczenia i eksperymenty wykonywane przez dzieci.

 

Program dla dzieci młodszych Junior (6-8 lat) rozpocznie się w „Laboratorium chemika” od przygotowania wielowarstwowych koktajli z soków o różnej gęstości. Następnie nastawimy hodowlę przezroczystych kryształów, wymalujemy kolorowe abstrakcje pipetką i przekonamy się, czym jest martwe morze. Drugi dzień odsłoni przed nami tajemnice niesamowitych „Magicznych sztuczek” takich jak: świszcząca lampa Alladyna, zamiana wody w herbatę, znikający styropian, chemiczny kameleon, czy lewitujący motyl. A do tego wykonamy kapelusz czarodzieja, przydatny przy doskonaleniu trików. Dzień kolejny – „Mokre eksperymenty”, dostarczy nam emocjonujących wrażeń z uciekającym majerankiem, tęczą na mleku i podwodnym wulkanem. Zbadamy czy woda może służyć jako klej oraz jak wytworzyć ocean w butelce. W czwartym dniu pod hasłem „Jak to jest zrobione”, przyrządzimy i skosztujemy pyszne smakowitości: bananowe praliny i prawdziwie lodowy, truskawkowy shake. Bawić się będziemy kreatywnymi rzepami Bunchems ze specjalną drukarką kształtów, poznamy recepturę sprytnej plasteliny i wyczarujemy chmury z mydła. Ostatni dzień to przygoda z „Pianami i gaśnicami” – wyprodukujemy pastę do zębów dla słonia i piankową galaretkę oraz puszczać będziemy na dworze mega bańki mydlane. A na koniec weźmiemy udział w pokazie niezwykłych doświadczeń ze strażacką gaśnicą i suchym lodem.

 

W grupie starszej Student (9-12 lat) pierwszy dzień półkolonii zaczynamy od „Chemicznego Kalejdoskopu” rozgrzewając się przy tęczy w probówce i mieszaniu bibułowych odczynników. Następnie przygotujemy hodowlę pięknych kryształów i eksperymentować będziemy z pH roztworów wykorzystując specjalny wskaźnik. Drugiego dnia przeniesiemy się do „Stacji Galileo” zgłębiając sekrety elektrostatyki, lewitujących przedmiotów i lampy plazmowej. Przeprowadzimy obserwacje pod mikroskopami cyfrowymi, stworzymy zestaw perkusyjny i ciekawe przekładnie zębate na dedykowanym zestawie edukacyjnym. Następny dzień dostarczy nie mniej niezwykłych wrażeń w „Cudach z wody” – zajmiemy się m.in. fabryką kul do kąpieli, domową gaśnicą, tornadem w butelce i emocjonującymi pianami z wykorzystaniem suchego lodu. Podejmiemy wyzwanie w grupowym turnieju spinaczy, postawieniu wody na głowie i złowieniu kostki lodu na wędkę. W dniu czwartym pod nazwą „Iluzje i naukowe czary-mary” przekonamy się czy zapałki mogą znikać, nauczymy się magicznej sztuczki z pomponami, pobawimy się zoetropem i nerwusometr sprawdzając, kto potrafi trzymać swoje emocje na wodzy. A przy okazji wykonamy spektakularne doświadczenia, jak zegar jodowy, czy wstrząśnięty błękit. Ostatni dzień to „Mistrzowie kuchni”, gdzie przygotujemy kreatywne śniadanie, apetyczne sushi z naleśnikowych wrapów, a na deser przepyszny shake truskawkowy z kostkami lodu. Ponadto rozszyfrujemy tajemnice barwników w cukierkach Skittles, zbadamy właściwości drożdży, wyczarujemy barwne drzewka na kefirze i wytworzymy próżnię z piankami Marshmallow.

 

Program na Lato 2020 został tak przygotowany, aby zaprezentować zestaw całkowicie nowych eksperymentów dla uczestników naszych półkolonii z poprzednich lat. Układając program Małego Odkrywcy zwracamy przede wszystkim uwagę, żeby doświadczenia były bezpieczne i dostosowane do wieku dzieci, a jednocześnie dawały uczestnikom dużo twórczej zabawy. Ze względu na fakt, że część eksperymentów jest jeszcze na etapie ich testowania, w ostatecznym programie Małego Odkrywcy mogą pojawić się nieznaczne zmiany w stosunku do zaprezentowanego wyżej opisu programu.

Co daje Mały Odkrywca:

Zajęcia w turnusie Mały Odkrywca to m.in.:

  • Rozwijanie zainteresowań i chęci poznawczej dzieci. Przedstawiamy naukę w formie twórczej zabawy, zachęcając dzieci do dociekliwości, zadawania pytań, szukania własnych rozwiązań postawionych przed nimi problemów. Potrafimy zarazić naszymi zainteresowaniami Państwa dzieci, wzbudzając w nich chęć do nauki i eksperymentowania, co przekłada się na lepsze wyniki w szkole.
  • Sztuka prowadzenia obserwacji. Każde dziecko otrzymuje dziennik, w którym notuje wyniki wybranych obserwacji każdego dnia. Rodzice w domu mogą rozmawiać z dziećmi o tych wynikach, pracując nad słownictwem i łatwością wypowiedzi dzieci. Konkretne zadania obserwacji dostosowane są do wieku dzieci i do ich zainteresowań.
  • Nauka współpracy w grupie. W trakcie zajęć dzieci wykonują zadania we współpracy z rówieśnikami. Uczymy dzieci jak organizować pracę w grupie, aby każdy z uczestników miał w niej aktywny udział. Zachęcamy dzieci do osiągania kompromisów, gdy w grupie jest zbyt wiele rozbieżnych pomysłów. Dzieci uczą się jak przedstawiać i argumentować swoje racje, jednocześnie wysłuchując zdania innych.
  • Zabawa i przygoda. Głównym zadaniem półkolonii jest odkrywanie przez dzieci pilnie strzeżonej tajemnicy. Każdego dnia, krok po kroku dzieci zbliżają się do jej rozwiązania, ucząc się systematyczności i wytrwałości w dążeniu do osiągania celów.
  • Odpowiadanie na pytania jak i dlaczego? Dzieci poznają jak zbudowane są różne przedmioty dnia codziennego. Czy wiesz jak produkuje się mydło? A jak robi się lody? Zachęcamy dzieci do eksperymentowania i samodzielnego sprawdzania czy to co mówimy jest prawdą.
  • Odkrywanie tajemnic przyrody. Dzieci szukają śladów zwierząt, obserwują zjawiska atmosferyczne i powtarzają je na zajęciach z instruktorem. Doświadczają jak powstaje mini tęcza, deszcz czy chmury. Uczą się szacunku do przyrody, odkrywając jej prawa i tajemnice. Zachęcamy dzieci do ciągłego zadawania pytań. Nie dajemy gotowych odpowiedzi czy recept, lecz zachęcamy dzieci do myślenia i samodzielnego odkrywania świata.
  • Poznawanie mikroświata. Dzieci przy pomocy lupy, mikroskopu (w zależności od programu danej grupy) obserwują świat w skali mikro. Poznają budowę liścia, monitora LCD, strukturę skóry, włosa. Zaczynają dostrzegać zwierzęta w trawie, ich życie i zwyczaje.
  • Wykonywanie zadziwiających eksperymentów. Dzieci wykonują pod bacznym okiem nauczyciela, proste lecz zadziwiające eksperymenty chemiczne i fizyczne. Wykorzystywane są przy tym przede wszystkim narzędzia i sprzęty, które można znaleźć w większości domów. Na zajęciach dzieci poznają tajemnicę barwników i ich mieszania, przyrządzają niewidzialny atrament i hodują kryształy.
  • Poznawanie tajemnic kuchni przyszłości. Dzieci same sporządzą pyszne potrawy kuchni molekularnej: kawior z soku owocowego czy zdrowe żelki przygotowane na bazie owoców. Przygotują roztwór na kryształowe lizaki, obserwując krystalizację cukru. Największą satysfakcję będą miały, gdy w ich rękach powstaną smaczne przysmaki, które z chęcią zabiorą do domu.
  • Odkrywanie Ziemi i jej budowy. Dzieci dowiedzą się jak powstają skamieniałości robiąc samodzielne ich odlewy w gipsie, zobaczą jaki wpływ na rośliny ma pH gleby (i co to w ogóle jest). Bawić się będą magicznym piaskiem, który nie tonie, poznając dlaczego tak się dzieje.

A przede wszystkim Mały Odkrywca to niezapomniane wakacje. Wybierając półkolonie we Wrocławiu gwarantują Państwo swoim dzieciom niezapomniane przeżycia. Starannie opracowany program pozwala dziecku na wszechstronny rozwój i naukę adaptacji w nowych warunkach. A Państwo mają pewność pozostawienia dziecka pod opieką wykwalifikowanej kadry.

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Zamknij